октобар 18, 2014

Ima nešto od kurca do kurca

Bez magle.
Pritisak neumeren, do butina, od butina mlako.
Kaplje plavi komšija sa trećeg: u Briselu ima 1957 usamljenih francuskinja i one su samo tada i lepe a čim ih neko zavoli one počnu brinuti o materici, pušenju, novim načinima čišćenja klozeta. Anet već četvrti dan vulgarno vrišti sa prozora koji gleda u moj. Naša mladost lepa, lepa mladost. Sedne na ogradu svog balkona a noge izbaci napolje da ginu. Probala sam da je nacrtam bezbroj puta jer Anet se nikada ni ne pomera već samo vrišti i ponekada plače i probala sam jer joj se vide gaćice
bez magle
teško mi je uhvatiti nečiji lik ili pičku.

Tako se često u ovom životu svode svetovi:

U junu je gastarbajterka iz Osla počešala moju ruku iznad lakta, ostavila dnevne novine i rekla: Samo sa dobrim dječacima vjek vjekovati
U Priboju sam imala psa što me je ujedao kad se dan loše započne 
A uvijek se loše započinjalo, tamo
Prekrstiš noge i čekaš da se udaš, a ona
ni sada čarape ne nosi i pomalo liči na bugarskog leptira ili
vest o poseti roditelja i domaćih jela
Iz straha
Kako sam je strašno volela.

Još uvek nisam upoznala kiše ulice Lombard a
Smrdi na kraj, početak, trud ili
Nešto što se ne sme odrediti, kako bilo
Anet se još nije ubila kako sam sebično verovala
Niti je moja fotografija njene noge postala poslenji dokaz da smo bitne, bez magle
Postoji još samo sećanje na poneku nemačku ravnicu, strah od zvezda, maj i pogače iz modernih pekara  dopadljivih imena
Hleb i kifle
Kao ženina poslednja odbrana
Anet je prestala da urla i
Peti dan se već samo ćudljivo klati sa balkona, on više ne zove i nema se sa kim svađati osim sa svojim dobrim francuskim buldogom i majkom iz druge porodice. Ubrzo ću i ja dalje ali gledam je dovoljno da  osetim
Među njenim šakama nema ničeg do
Naboja ispražnjenih čestica, samo uski prostori i tuga oko toga što ona ne razume
laku snagu istine u kojoj ima nečega od kurca do kurca
nekakvog strahovitog usamljenog hoda pod kosmosom ili vezivanja preko ulice sa nepoznatim ženama
pobeglim npr. sa juga
ta
ustaljena samosvest, dovoljno nežno osećanje vazduha koji delimo
Naša
Mladost
Lepa



Нема коментара:

Постави коментар